آزمایش HLA DR3

سندرم گود پاسچربیماری گریوز Graves-Basedow disease

– نوع تشخیصی DR3 : HLA

بیماری گریوز یک اختلال اتو ایمیون است که منجر به فعالیت بیش از حد غده تیروئید (هیپر تیروییدیسم) می‌شود. بیماری گریوز یکی از مراحل خود ایمنی است که با یکی از سه علامت پرکاری تیروئید با گواتر منتشر، اختلال بینایی یا پوستی مشخص می‌شود و به طور معمول با پرکاری تیرویید همراه است، اگر چه ممکن است تیروئید در ظاهر طبیعی باشد.

لوپوس اریتماتوز سیستمیک Systemic Lupus Erythematosus

– نوع تشخیصی DR3 : HLA

لوپوس اریتماتوز سیستمیک SLE یک بیماری خودایمنی مزمن است که می‌تواند ارگانهای متعددی بخصوص پوست، مفاصل، خون، کلیه‌ها وسیستم عصبی مرکزی را در بدن درگیر کند. منظور از “مزمن بودن” این است که بیماری می‌تواند برای یک مدت طولانی باقی بماند. منظوراز “خودایمنی”، وجود اختلالی است در سیستم ایمنی که در آن سیستم ایمنی بجای محافظت بدن در مقابل ویروس ومیکروب، به بافت‌های خود بیمار حمله می کند.

میاستنی گراویس Myasthenia gravis

– نوع تشخیصی DR3 : HLA

میاستنی گراویس یک بیماری خود ایمنی است. به این معنی که سیستم ایمنی بدن به اشتباه سلول‌های سالم را هدف قرار می‌دهد و به آنها آسیب می‌رساند خستگی و ضعف عضلاتی که با اراده شما حرکت می‌کنند، مهم ترین علامت میاستنی گراویس است. در بیشتر بیماران مبتلا به میاستنی گراویس، گیرنده‌های استیل کولین در محل اتصال عصبی-عضلانی تخریب می‌شوند و جلوگیری از انقباض عضلانی می‌کنند.

You cannot copy content of this page

پیمایش به بالا